Terug naar overzicht

Dit ga je doen

Namens een grote organisatie met meer dan 100 onderwijs- en kinderopvanglocaties zijn wij momenteel actief met de werving van een Manager Vastgoed op Interim / ZZP basis.


Doel van de afdeling

Het adviseren van directie en management op het gebied van huisvestingsvraagstukken op technische, juridische en bedrijfskundige aspecten. Het uitvoeren van projecten en werkzaamheden met betrekking tot het verwerven, verbouwen, beheren en afstoten van gebouwen, zodanig dat de exploitatie op verantwoorde wijze kan plaatsvinden dan wel wordt beëindigd. 


Doel van de functie

De manager Vastgoed is als leidinggevende verantwoordelijk voor een effectieve en efficiënte procesgang binnen de afdeling en stuurt daarop aan, zodat operationele, beleidsmatige, financiële en personele doelstellingen worden behaald.

De manager Vastgoed is verantwoordelijk voor de uitvoering en realisatie van het strategische beleid binnen de afdeling. De manager Vastgoed vertaalt het (strategische) organisatiebeleid van de organisatie naar het afdelingsbeleid en draagt zorg voor de doorvertaling van het beleid op tactisch en operationeel niveau. 

De manager Vastgoed is verantwoordelijk voor het tijdig tot stand komen van de vastgoed gerelateerde zaken binnen alle domeinen en afdelingen. 

 



 

Dit wordt er gevraagd

Functie-eisen

•    academisch werk- en denkniveau;
•    een relevante hbo/wo-opleiding (accountancy of bedrijfseconomie is een pre);
•    affiniteit met en inzicht in het werksoort van de branches waarbinnen de organisatie actief is;
•    kennis van managementtechnieken, organisatie-, personeels-, financieel- en kwaliteitsbeleid;
•    actuele kennis van relevante (fiscale) wet- en regelgeving;
•    kennis van en ervaring met projectmatig werken (Agile);
•    ervaring in het leidinggeven aan een vergelijkbare afdeling met een verbindende en coachende stijl van leidinggeven;
•    ervaring met vastgoedbeheer;
•    visie op de relevante beleidsterreinen.


Functie-kenmerken

•    sociale vaardigheden om medewerkers te motiveren, te coachen en te instrueren;
•    managementvaardigheden voor het leidinggeven en aansturen van de afdeling;
•    proactief en ondernemend in het signaleren van en inspelen op feitelijke en verwachte (markt)ontwikkelingen en het (mede) vertalen hiervan in beleid;
•    analytisch vermogen voor het structureren van beleidslijnen naar concrete haalbare consistente doelen;
•    mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voor het vertalen van beleidsplannen en het onderhouden van contact met in- en externe contactpersonen;
•    organisatiesensitiviteit in interne verhoudingen, gedragingen, gevoeligheden en behoeften;
•    helikopterview om de complexiteit en de verschillende belangen te kunnen duiden;
•    dienstverlenende en klantgerichte instelling.
 

Projectinformatie

Startdatum: bij voorkeur 1 april
Projectduur: ca. 6 maanden 
Uren per week: 24 - 36 
Tarief: in overleg 

Reageren

Solid Public is hét toonaangevende werving & selectiebureau voor vastgoedfuncties in de publieke en maatschappelijke sector.

Wij zijn gespecialiseerd in de bemiddeling van maatschappelijk betrokken vastgoedprofessionals met een opleiding op met name HBO- en academisch niveau.

Je wordt vriendelijk verzocht jouw sollicitatie (inclusief indicatie van het uurtarief) te richten aan Wouter Molenkamp (wouter@solid-public.nl). Ook voor vragen of een extra toelichting kun je (telefonisch) contact opnemen met Wouter op 06 - 57964108.

Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures